17 mars 2010

Sus i rören

När jag klev upp imorse och gick in i badrummet susade det i rören. Som när man bor i lägenhet och grannen tar morgonduschen. Konstigt tyckte jag... Jag kollade om något var fel på toaletten uppe men kunde inte hitta någon kran som stod och rann eller toalett som spolade någonstans.
.
När det inte slutade gick jag in till tvättstugan där vattenmätaren sitter och där susade det ordentligt. När jag sedan gick ut i arbetsrummet var det ett jäkla liv! Där sitter ju vattenutkastaren till baksidan! Vattenmätaren gick på högvarv och det var troligtvis full gas på vattnet under den gigantiska snödrivan utanför fönstret. Jag stängde av huvudvattenkranen och fick borsta tänderna med tandkräm och saliv. Tur att jag hunnit dricka te och ge Freja välling innan jag upptäckt vad som hänt :)
.
Stackars Mattias skottade fram kranen ute efter bara ett par timmar i sängen. Den var helt trasig. Jag ringde hantverkare och pappa kom på en gång ;) Nu är röret igenpluggat och vi får skaffa ny kran till sommaren. Vilken tur att vi inte var bortresta!
Tack pappa! :)

4 kommentarer:

  1. Haha oj vilken grej! Gillar rubriken! Tur du upptäckte. Värsta husproblemen o allt ;) Berra e duktig! Kmr imorn fm till umeå och dej! Hinner vi ses någe på staaan imorn ell fre? Håll tummarna mina öron inte dör, sist flög förkyld spydde jag ju av smärtan !! Höjden av ALL pinsamhet. Fattar inte att jag tar risken, men Goran övertalade mig att jag inte kunde sitta på bussen i 9,5 h ist för något som "eventuellt" inträffar. LÄngtra efter pizzakebab house rull-margarita! :D Pöss

    SvaraRadera
  2. Liff: Åhhh härligt! Hoppas hinner ses nått på stan, får planera! Pussssss!

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Men, vilken tur att ni var hemma som sagt var! kram

    SvaraRadera