03 mars 2010

Kan själv!

Ännu en dag i sjuksoffan. Jag längtar sååå tills Mattias kommer hem med Alvedon & nässpray till mig! Till på köpet går det magsjuka på dagis nu. Hoppas, hoppas, hoppas Freja klarar sig från den! Det vore väl typiskt om hon får magsjuka nu efter min förkylning...och sen får jag hennes magsjuka som vanligt.

Freja kan det mesta själv nu för tiden, som att klä på sig och klä av sig :) Hon är så duktig! Men ibland blir hon frustrerad när det inte funkar och skriker "Ja kan inte!". Igår när hon kom hem från dagis var hon en härlig solstråle! "Mamma kan du komma och hjälpa mig" sa hon glatt när hon satt fast i vagnen i hallen. Hon är duktig på att prata även om alla ord inte uttalas så rent. Freja blir Sleja, ballong blir blong... Hon är ofta arg på saker nu också. Det är "dumma dagis", "dumma min mat", och ganska ofta "dumma mamma" eller "dumma pappa".

Sötnäsa

Igår började Husfruarna på TV igen. Äntligan tillbaka! Nu är tisdagar 21-21.55 räddade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar