20 mars 2010

Ändrade planer...

Tanken var att vi skulle på middag hos mamma och pappa ikväll. Sedan skulle jag på Inflyttningsfest hos Davva och Freja skulle stanna med sin mormor och morfar. Men det blev ändring på det...
.
Freja var lite grinig igår kväll och klagade på ont i magen. När hon inte ens ville äta välling förstod vi att hon nog inte mådde så bra. En stund efter hon somnat hörde vi ett hemskt ljud i babylarmet och när vi kom upp hade hon kräkts ner hela sig och hela sängen :( Stackars gumman! Som tur var hade Mattias inte hunnit åka till jobbet så jag fick hjälp med sanering av den första rejäla omgången. Senare på kvällen blev det två omgångar till. Det blev flera tvättar av sängkläder, pyjamaser och gossedjur istället för att äta godis och se på tv.
..
Imorse vaknade hon runt 5 och ville ha välling. Hon verkar må lite bättre men inte alls bra. Just nu sover hon i sin sackosäck. Jag mår illa...väntar bara på att det ska bli min tur :(
.

2 kommentarer:

  1. Næmmen stakkaren! :-( Håpas det går over snabbt.
    silje

    SvaraRadera
  2. Silje: Ja hon verkade pigg men kräktes ändå en gång till under helgen så jag är hemma med henne idag. Hon leker och är glad så förhoppningsvis kan hon gå till dagis imorgon.

    SvaraRadera