23 mars 2010

Definitivt en pojke!

Jag kände att alla tre gubbarna på bilden passade in på mig, så jag satte mig här på bussen mot ultraljudet
.
Nu har jag gjort ultraljud i vecka 30+5. Huvudet är nedåt och bäbisen viktskattades till runt 1,5 kg. Det är definitivt en pojke :) Han är lite under medelvikt men inom det normala. Han bör väga ungefär som Freja gjorde (3540 g) eller lite mindre när han är klar. Men svaret på bäckenmätningen var inte klart trots att de sagt att det inte skulle vara nått problem :( Så jag får vänta ännu ett tag på det...
.
Freja är förkyld och hade feber igår kväll. Vi fick pussla ihop schemat för att kunna vara hemma med henne idag. Som tur var kunde pappa ställa upp och komma hit när Mattias skulle iväg på kurs. Tusen tusen tack snälla morfar! :) Efter ultraljudet bytte jag av honom. Tusen tack snälla mamma/mormor också, för att jag slipper jobba ikväll.
.
Jag berättade just en saga om när Freja åker till Graninge och pimplar upp en stoooor gädda! Freja somnade i mitt knä ;) Hoppas hon är frisk till på fredag för då ska sagan bli sann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar