21 februari 2010

Istid

Fy f*n vad kallt det är igen! Hela veckan har varit vidrigt kall. Ansiktet har varit ihopfruset och igenfrostat när jag kommit till jobbet på morgonen efter promenaden från Stadshuset. I fredags var Sandra snäll och gav mig skjuts ända till dörren på jobbet, det var uppskattat :)
.
På fredag eftermiddag tog jag bussen till Konsum i Holmsund istället för bussen som går hem till oss. Där skulle jag möta upp Mattias & Freja och handla inför tacomiddag på lördagen. När jag precis var framme ringde Mattias och sa att bilen inte startade! Det var ca 25 grader kallt ute och jag var inte så sugen på en promenad hem. Speciellt inte fullpackad med varor! Jag gick och hämtade ut två paket (De skickade ÄNNU EN Rorri racerbil som pratar DANSKA!!!) och gick sedan och handlade...länge! Mattias försökte under tiden väcka bilen med en snabbladdning av batteriet. När jag var klar med handlingen fick jag negativa besked från Mattias, bilen startade ändå inte :( Han tänkte gå och låna en bil så att jag kunde få hämtning men tur i oturen..när jag satt på Konsum och häckade kom Sara & Elliot för att handla och jag fick åka med dem hem!
.
Lördag var också kall så jag & Freja var bara inne och pysslade och såg Pippi. När Mattias klev upp mumsade vi våfflor och sedan somnade Freja i soffan till Pippi. Det tillhör inte vanligheterna, när hon ser Pippi brukar hon aldrig somna...hur trött hon än är! Det lät som om hon rökt cigarrer och nallat av pappas whiskey på fredagkväll för hon var så hes och rosslig. Snoret rinner och hon hostar fortfarande, hon verkar vara på väg att bli förkyld :( .

Solstrålen
.
Våfflor med sylt & grädde, mums!
.
Tacos!
.
Idag fortsätter kylan! Vi hade tänkt åka och hälsa på Frejas farmor, farfar, farbror Erik, mormor & morfar senare idag. Vi har inte träffat någon av dem sedan de kommit hem från England & Gran Canaria. Men om Freja inte verkar pigg får vi stanna hemma. Mattias kom nyss hem efter en massa krångel med att hitta ett ställe som sålde nytt batteri till bilnyckeln. Är det inte det ena batteriet som krånglar så är det det andra :( Det blir nog mycket Pippi idag också skulle jag tro...och lite Nicke Nyfiken!

Förresten! Sverige fortsätter ju att skörda medaljer i OS. Fina fisken med dubbla medaljer i herrarnas skidlöpning igår och Anna Haag var ju grym tidigare! Fler kommer att håvas in tror jag!
.
Jag önskar att jag var där Linda är nu. Thailand...det är säkert minst 50 grader varmare än här iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar