24 februari 2010

Bullmamma-Anna

Idag är jag hemma med snoriga Freja igen. Det är iof skönt att slippa gå ut, det var 26,5 grader kallt imorse! Men imorgon måste hon bara till dagis! Jag måste jobba och hon börjar bli lite rastlös här hemma. Hon har iaf fått tre nya kompisar att leka med. Bamse, Lille-Skutt och Skalman tog flyget hem från Gran Canaria med mormor & morfar :) Freja blev så glad!
.

Imorse sa Freja:
"Du ha bäbis i magen. Du är bäst! Ja älska dig mamma."
Jag blev så glad!
Sen kramade hon sina tre nya kompisar och sa: "Ja älska Bamse, ja älska Salman, ja älska Lille-Sutt. Ja älska dom!"
;)

Vi håller på att baka bullar ur Leilas bakbok "a piece of cake" som jag fick av Erik när jag fyllde år. Kardemumma, smörkräm med soker & kanel samt blåbär ska göra dem riktigt goda! Det låter ju oslagbart iaf! Mattias har namnsdag idag (Grattis äskling!) så det blir namnsdagsfika senare idag. Alla ursäkter till gofika är bra ursäkter! :)
.
Bullar på jäsning

När Freja blev trött och ville titta på Pippi så passade jag på att börja med nått jag borde ha gjort för si så där 1,5 år sedan. Sätta om blommor! :)
.
Ikeas 5-kronorsblommor blir så fina när de växer på sig!
.
Vi fick ställa in Leos Lekland idag. Det får vi ta en annan dag istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar