08 februari 2010

Helgen

Jag & Freja sov på Sofiehem på fredagkväll men missade tyvärr Totte & Stina som åkte hem tidigare på kvällen.
.
På lördagen tog vi bussen till stan, köpte en Streptocarpus (hihi) och gick till Martina på lunch och gofika! Det var sååååååå trevligt! :)
.
.
På kvällen åt vi middag hos mamma & pappa och åkte sedan hem till Holmsund. Freja hade svårt att somna och tillslut blev jag så trött av att ligga i hennes säng så när hon tillslut somnade så somnade jag också. När jag vaknade kl 23 var det bara att byta säng och sova på riktigt. Konstig lördagkväll...

Söndagen var solig och varm! När Freja tittade ut skrek hon "Sol! Sommar!" och sprang till hallen och började ta av sig pyjamasen för att gå ut. Hon gick iaf med på att ta på overall, mössa och vantar och sprang inte ut i shorts och t-shirt som Emy gjorde ;)
.
Vi tog en pulka-promenad till Ljumviken för första gången denna vinter. Det var sååååå fint!
.

Fina Ljumviken

På eftermiddagen var dat dags att möta upp Mattias på Berghem och knata till Francis med familj på födelsedagsfika (Frank fyllde 35 på lördagen). Vi smaskade annanaspaj och kladdkaka och barnen lekte Björnen sover in i det sista. Freja ville inte alls åka hem och laga middag men till slut mutade vi henne med en Emil-DVD som hon fick låna.

Frank fick en Berghem-t-shirt av oss :)

Det var en härlig helg trots att Freja blivit otroligt trotsig och riktigt jobbig att hantera ibland. Hoppas det går över snart...fort!

2 kommentarer:

  1. Härligt med overall-pulka! Vill oxå va liten igen:) Så himla fint kort på dej o sötisen. Å ljumvikenkortet fick jag ju, underbart med vinter o sol. Kmr till umeå 13 mars helgen om jag inte sagt det. Lite vemodigt men lovat david att komma på infl.festen. Det kanske finns tid för du jag o freja och lite pulka om snön e kvar då. Hoppas det. Och hoppas trotsåldern -om den kommit- kommit för att stanna kort :) kram !!

    SvaraRadera
  2. Liff: Åhhhhhh vad roligt att du kommer! Många dagar? Självklart pulka då! Hoppas fint väder! Kram kram!

    SvaraRadera