02 juni 2009

Sthlm, magsjuka, solsken, VAB m.m.

Det var ett tag sen jag kom mig för att skriva…

Jag tog ledigt från mammarollen besökte huvudstaden förra helgen. Jag hann med shopping på söder, middag med Linda, Lisa, Petri, Saga & Johannes i Tumba, dop i Tullinge, förfest i solen på söder, fest på Blecktornskällaren och Charles Dickens samt en jobbig söndag i soffan i Tumba. Det var väldigt trevligt att ha lite semester! Men ack så skönt att komma hem till mysiga Holmsund och fina familjen igen! Man uppskattar verkligen vad man har när man är borta ett tag…
Tusen tack till Linda, Lisa & Petri m. familj för mat, husrum och trevligt sällskap! Puss!

Lisa, Linda & jag njuter av solen på Lindas innergård

När jag kom hem drabbades jag av nån slags mystisk magsjuka…eller utbränd mage, vem vet? Mitt alkoholintag i Sthlm var större än kroppen är van vid! Är fortfarande inte återställd…och det tar emot att äta när man vet att magknipen och illamåendet väntar runt härnet! Fy!

Helgen bjöd på högsommarvärme och slappa dagar på Sofiehem! Freja åkte pulka på gräset och stilade i sin nya keps :) Jag stekte i solen och njöt av barnvaktande från mormor & morfar. Härligt att få hjälp när man inte mår helt 100.


Jag fick ett sött kort och ett ”Världens Bästa Mamma” nattlinne på min stora dag, dvs morsdag. Det ryktas om att en sen morsdagspresent också är på ingående…jag är så nyfiken! ;) Min kära mamma fick en fin orkidé från mig!

På söndag kväll var Freja ovanligt varm och på natten stod det klart att hon hade feber! Mer tänder på gång, Måndagen spenderades i soffan med en kokhet liten stackare som mest bara ville ligga och sova mot mig. Hoppas hon snart mår bra igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar