20 maj 2009

Detta hände...

Fredag:
Det blev ingen grillning på Berghem. Efter en shoppingtur på Jula och Willys åkte vi hem och lagade korvgryta/korvstroganoff istället. Freja satt kvar minst en halvtimme efter vi ätit klart och pillade i sig majs! När det var slut på tallriken skrek hon: -majs! så det var bara att servera mer :)

Lördag:
Freja gick bärsärk på K-rauta! Hon var helt tokig och sprang omkring och tittade och rörde och busade. Vi försökte kolla på golv, badrumsinredning, klinkers och dörrar men det var lite svårt när man hela tiden skulle ha ett öga på Freja också. Vi tog iaf några beslut om inredningen i nya stugan…
På eftermiddagen åkte jag, Mattias & Freja till Täfteå för besök hos Jocke, Lisa, Axel och Axels namnlösa lillebror. Vi fikade och lekte och tittade på det lilla underverket :)
Mattias jobbade hela helgen så jag halvkollade på Norges mattsopning i Eurovision…men jag somnade när sista landet skulle rösta. Så spännande var det!

Söndag:
Sommarvärme! Som jag har längtat! Jag & Freja huserade ute hela dagen. Lek på framsidan, lek i lekparken vid Frejas blivande förskola Hörnan, lek på baksidan (och lite trädgårdsarbete), kafferep med grannarna och till sist mer lek i parken vid Storsjöhallen med några mammor och barn från mammagruppen. Freja lånade en lastbil av Leia som hon sprang omkring med samtidigt som hon gjorde billjud med munnen. Hon gjorde till och med bromsljud, hon är väldigt begåvad vår dotter ;)

Freya, Leia, Freja & Martin i sandlådan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar