05 juni 2009

Caféfrulle

Äntligen är Freja frisk! Efter 4 dagar med feber (uppmätte 40,3 grader som mest) var hon sval och pigg imorse. Det kan ju iof också ha berott på att vi stängt av alla element i huset och det var 6 grader ute imorse...

Jag lämnade Freja på dagis lagom till morgongröten och hon verkade glad att vara tillbaka med sina polare. Sen lämnade jag prover på vårdcentralen och pratade med den trevliga sköterskan som alltid berättar om sin hund som hon tänkt tatuera in om hon får en resa till Miami när hon fyller 50 och det finns nån tid ledig hos Ami, om sin son som vill pierca ögonbrynet eller nått annat kroppskonstrelaterat :)

När jag var klar där var det svinkallt, regnigt och 35 minuter till nästa buss. Det fick bli en fika på Nisses! En skinkmacka med skinkan på talriken och en härlig kopp kaffe. Klockan var runt 9 och det tyckte jag var en lagom frukost…till skillnad från många byggklädda killar som droppade in när jag satt där! Kaffe & wienerbröd verkar poppis. Eller varför inte dela en 100-kronors ”stubbe” på två? De tyckte att en 25-kronors bakelse var lite för snålt. Undra vad de äter till eftermiddagsfika?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar