09 januari 2010

Frejas 2-årsdag!

Freja & jag började fira hennes födelsedag när Mattias sov. Hon fick öppna två paket med kläder från mig. Freja hade sagt att hon önskade sig julklappar i födelsedagspresent så vi la alla presenter under granen :) Hon kunde ändå hålla sig från att öppna fler än de två jag gav henne.

Klockan 15 kom Mormor, morfar, farmor, farfar, Erik, Jocke, Axel, Malin, Jocke & Leia på kalas! Då hade Freja just vaknat efter en kort tupplur och hon var lite slö från början av kalaset. Hon öppnade några paket och sedan fikade vi. Freja hade beställt glasstårta så vi hittade ett enkelt recept och svängde ihop två glasstårtor kvällen innan. Freja sa inte ett ord under fikat och ville inte heller blåsa ut ljusen på tårtan. Men efter två bitar glasstårta, en pepparkaka och saft var det full fart på henne! :)

Hon öppnade massor av paket och lekte med de fina sakerna hon fått. Hon fick bl.a. mycket fina kläder från mig, mormor, morfar, farmor & farfar, mera Duplo från Erik & Maria, en Pippi DVD från Leia (Nu kan vi växla mellan de två hon har så vi slipper se samma film hela dagarna ;)), en fin dockservis från Axel & Elis, färgpennor, en Bamse DVD-box och en custombil från sin pappa, en tandborstanka och kattmasker från mig, en CD-skiva med sånger om Freja från mig & Mattias, en Barnkammarbok från farmor & farfar, Bamseschampoo från mormor & morfar m.m. Jag har säkert glömt något... Freja tackar så mycket för alla presenter!

Innan alla skulle gå hem hade vi fiskdamm. Freja fick först en toffel på kroken men efter ett försök till fick hon en påse med russin och annat smått och gott. Axel fick godis i sin påse, trots att det var onsdag! ;)

Freja gillade tröjan hon fick på morgonen

Fika

Freja var skeptisk till att blåsa ut ljusen

Tårtan var smaskig!

Paketöppning

Fiskdamm med tungt kastspö ;)
.
Sedan var kalaset slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar