08 december 2009

Baka kaka!

Freja älskar att baka!



Muffins, knäck & lussekatter har Freja hjälpt till med hemma. När hon ställde ut knäckformarna på plåten sa hon "Små kakor" :) Jämfört med muffinsformarna hon ställt ut tidigare var de så klart väldigt små kakor vi höll på att baka :)
.
Matlagning och disk gillar hon också. Så fort vi är i köket drar hon fram en stol till köksbänken och säger "Hjälpa mamma" eller "Hjälpa pappa". Ibland drar hon fram stolen och ställer sig vid köksbänken även om vi inte är där. Imorse satt jag i soffan och fikade och hörde henne ropa "Hjälpa mamma!". När jag undrade vad hon skulle hjälpa till med sa hon "Baka!" :)
.
Hon har även börjat berömma mig när jag tex häller upp mjölk eller gör hennes välling. Då klappar hon händerna och säger "Bravo!" eller "Mamma duktig". Hon är en liten ängel...för det mesta ;)
.
Inatt kom hon in till mig som vanligt (Mattias jobbade). Vanligtvis har hon inte med sig alla gossedjuren men inatt hade hon både katten, tigern, tomtarna & en leopard (som hon inte brukar sova med) i famnen när hon kom :)

Jag försökte smyga upp imorse och få henne att sova en stund till men när jag reste mig ur sängen satte hon sig käpprätt upp i sängen och sa klarvaket "Gå till dagis, baka pepparkakor!" :) De bakade pepparkakor igår och det var så klart kul! Men idag blir det nog inget bak där utan istället skogspromenad i regnet.

1 kommentar:

  1. Söt Freja =) .. Jo jake e lill killen i Two n a half men =) /Dave

    SvaraRadera