20 december 2009

Helgen

Man ska aldrig göra upp planer för då kan de gå i stöpet...
.
Jag hade iaf rätt angående Bonde söker fru på fredagskvällen, Tilde & rödmuschen lever lyckliga i alla sina dagar!
.
På lördagen hade jag ont i magen! Ute var det bara knappt 3 grader kallt men storm så vi satte inte foten utanför dörren. Jag hade nattlinne & morgonrock hela dagen och Freja struttade omkring i sin pyjamas ända till hon spillde glass på den efter middagen. Mattias var mindre bakis än jag hade trott så soffan var mer upptagen av mig än av honom. Jag skulle ju till David på fest men mådde så dåligt så jag fick tyvärr ställa in :( På kvällen såg vi istället finalen av Dansbandskampen där The Playtones tog hem en välförtjänt seger! :) Kl. 22 knoppade jag in...
.
Idag, söndag, fick vi äntligen gå ut och leka i snön! Vi åkte pulka och njöt av 5-6 minusgrader. När Frejas näsa var som Rudolfs mule och hon började bli trött gick vi hem och åt lunch. Nu sover lillgumman (efter mkt slit för att få henne att sova) och jag färgar håret. På ett tag ska vi iväg och käka middag på 57:an (Åbergs) och sedan handla på Maxi.
.
.
.
3 arbetsdagar kvar till jul! :)

2 kommentarer: