26 november 2009

Barn är roliga!

Freja får oss att skratta många gånger varje dag!

Mina favorituttalanden från henne den senaste tiden har alla med min växande mage att göra.

För några veckor sedan satt jag & Mattias i soffan och höll om varandra. Freja blev väldigt avundsjuk så jag sa "kom och mys med oss du också", det är ju mysigast när vi är alla tre för vi tycker ju om varandra så mycket. Och sen kommer det en till som vi också kommer att tycka lika mycket om."
Utan betänketid sa Freja: "Ja, tomten!"
Jag syftade ju på hennes kommande syskon men tomten är ju trevlig han också :)

Någon vecka senare satt Freja i mitt knä och pratade om att mamma har en bäbis i magen. "Ja det blir en lillasyster eller en lillebror" sa jag. Freja såg skeptiskt ut och sa frågande: "Katt?". "Nä, det blir ingen katt" sa jag och då förvandlades Frejas ansikte till ett russin och hon började storgråta!

Igår när Freja skulle sova låg hon i sängen och var lite väl pigg och pratade och sjöng. Hon började som vanligt prata om att jag har en bäbis i magen och så plötsligt sa hon "Mamma har bäbis i magen, grattis, grattis!" och så gav hon mig en kram! :) Jag blev så glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar