03 augusti 2009

Semestersummering

Bered er på ett långt inlägg...

Nu är semestern slut...men tack Freja för att jag får vara mammaledig också. 2 härliga veckor återstår! 4 veckors semester gick iaf en svindlande fart och jag tänkte att jag skulle summera vad som hänt.

Vi kappkörde med mamma och pappa ner till stugan på semesterns första måndag. Värmeböljan hade ju avverkats under min sista jobbvecka och den verkade inte vilja komma tillbaka tyvärr. I stugan var bygget i full gång och både kök, badrum, sovrum och altan blev mer eller mindre färdiga under de första två veckorna. Det blev två turer till IKEA med fulllastad släpvagn på hemvägen. Mamma och pappa flyttade till sitt nya sovrum och jag, Mattias & Freja flyttade till den lilla stugan de sov i tidigare.

Vi gjorde några pauser i jobb och flytt för att semestra också. Det blev tre auktioner och massor av loppisbesök. Vad jag fyndade kan ni läsa i tidigare inlägg. Vi klämde även in en tur till veteranbilsträffen i Ramsele där vi kollade gamla bilar och njöt av solen. Ett besök på Junsele djurpark för att klappa kameler, getter och killingar och titta på vita tigrar, vita lejon m.m. var också en av sommarens höjdpunkter! Det blev så klart en massa slappande i båthuset på kvällarna, en och annan bastu med tillhörande dopp i sjön, lite fiske (två gäddor till Mattias & en till mig) och några dagar då vi kunde lapa lite sol och låta Freja bada både i sin lilla pool och på badplatsen i Hultsjön. En riktigt fin dag när bygget var så gott som klart tog vi även med mamma & pappa på en lång båttur och fikade på badplatsen. Några besök i Sollefteå blev det också, både på Skattkistan och hos släkten. En heldag till Kramfors med omnejd finns också att läsa om i tidigare inlägg. Sista lördagen fick Freja vara med mormor & morfar så jag & Mattias fick smita iväg till Sollefteå och käka middag och sedan dricka öl med Age i parken, det var ju sommarens happening, Nipyran :) Det var tre veckors semester..sen bar det av hem till Holmsund igen...men det blir ett nytt inlägg ;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar