03 augusti 2009

Semester på hemmaplan

Borta bra men hemma bäst...eller?

Jag började hemmasemesterns tisdag med att jobba, men avslutade dagen med en mysig grillkväll med familjen Åberg och Marias nytillskott Jon, dvs hennes pojkvän.

På onsdagen kom bästa Linda & David och njöt av solen, god pizza och lite öl och vin med oss. Vi spelade Kampen mellan kvinna & man och satt ute nästan till midnatt. Grymt bra kväll! Kunde inte blivit bättre!

På torsdagen hade Freja 18-månaderskontroll och fick en spruta. Sen cyklade vi till Kolerakyrkogården i Holmsund och kikade på den. Freja åt blåbär..hoppas hon inte får kolera nu! ;) Senare på eftermiddagen tog vi en längre cykeltur till Smuktronstället och fikade och sedan kollade vi på Skeppssättningen och gravhögarna vid Mosjön. Oj vad många sevärdheter vi har i vår närhet! Det tänker man aldrig på...
Jag & Freja vid kolerakyrkogården

Mattias & Freja vid Skeppssättningen

På fredagen tog vi en sväng till stan och jag, Freja, Linda & David hälsade på Nadja & Nils och lilla söta Arvid! Man glömmer hur små de är när de är nykläckta! :)
Jag fick hålla i lilla Arvid

På lördagen satte vi oss på cyklarna igen och kollade runt i Holmsund. Det finns många ställen vi inte har utforska än. Vi tittade på golfbanan, Blåbärsbacken och till sist Omberget och det grymma utsiktstornet där man ser ut över hela Holmsund.
Utsikt över Holmsund

På söndagen tog vi oss till Noliamässan för att kolla på Emys och Signes gympauppvisningar. de var så duktiga!!! :) Vi kollade så klart i alla mässhallar också. Freja fick en cool hot rod t-shirt och ett par Crocs-kopior. Jag & Mattias fick en gammal radio-/skivspelarmöbel som vi köpte från Returmarknaden. 10 munkar följde även med oss hem till Berghem där vi fikade efter en hård dag bland folk och fä. Jag hade tur och fick världens finaste kaffekopp från svärmor med mig hem, en Gustavsberg Prisma G. Den har tillhört Mattias morfar Tore. De verkar vara svåra att få tag på...håll ögonen öppna åt mig!
Radiomöbel fyndad på Nolia

Gustavsberg Prisma G

Så var semestern slut då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar