03 juni 2010

Fredagsbäbis?

"Fredagsbarn är kärleksfulla, trofasta. De förstår att skapa ett lyckligt hem och har i regel tur med kärlek. Fredagsbarn är goda och givmilda. Fredagsbarn gör gärna gott."
.
Det låter väl bra?
.
Idag var jag hos barnmorskan. Hon konstaterade att livmodertappen var kvar (ingen bäbis på g alltså) men hon var lite orolig för att jag kanske hade för lite fostervatten så jag blev skickad till förlossningen (Spec.mödra var stängt pga flytt) för en kontroll. Där kollade de barnets hjärta och min livmoderaktivitet under ca 25 minuter. Jag hade regelbundna sammandragningar men de gjorde inte ont. Barnets hjärta tickade finfint! Däremot hade Maria rätt angående vattnet...så imorgon smäller det!
.
Klockan 8 imorgon bitti ska vi dit och jag ska få en tablett som löser upp livmodertappen. Det kan ta 6-8 timmar men sedan kan de förhoppningsvis ta hål på fosterhinnorna så att allt sätter igång. Med lite tur går allt smidigt och vi får en fredagsbäbis! Det blir svårt att somna ikväll... Oj så nervöst!

1 kommentar:

  1. Oj, spennende att vita at imorgon händer det! Lykka til så massor, kram från Berlin!

    SvaraRadera