24 maj 2010

Mammaledig dag 1

Idag är jag mammaledig...i dubbel bemärkelse, dvs jag får föräldrapenning men har inga barn att sköta om. Ingen lillebror har kommit ut och Freja är på dagis. Jag trodde nästan att det var dags för bäbis igår kväll när jag började få lite ont men det gick över :( Inatt jobbar Mattias så nu hoppas jag att det är lugnt i magen till imorgon eftermiddag iaf.
.
Idag har jag städat, tvättat och planterat ut mina engelska pelargoner (jag kunde så klart inte hålla mig till början av juni). Mattias har pysslat i garaget och klippt gräset för första gången i år. Just nu står han ute och slår på en skärm till Buicken men det är snart dags för honom att hämta Freja.
.
Här kommer några bilder från helgen:
.
Linda & David kom och grillade med oss på fredagkväll
.
Jag & Freja stilade i våra snygga jackor
.
David drack öl
.
På lördag var det Kulturnatta så vi var till stan och kikade. Där träffade vi David & Linda
.
Vi var på en massa loppisar under helgen också men köpte mest pussel & kläder till Freja. Igår var mamma & pappa här och fikade, tittade på hur duktig Freja är på att cykla och bjöd på pizza.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar