12 maj 2010

Den blomstertid nu kommer!

Igår köpte jag världens vackraste Engelska pelargoner från Västerhiske :) Jag kunde inte låta bli när jag såg dem! De får stå i köket till i början av juni när jag vågar plantera ut dem.
.

Början av juni ja...tänk, då har vi en liten kille! Idag har jag gått 38 fulla veckor och barnet är fullgånget! Om jag föder idag så blir han inte född för tidigt...men jag väntar nog en stund till :)
.
Igår kväll somnade Freja själv för första gången sedan hon var bäbis! Vi låg i hennes säng både jag och Mattias, jag läste en bok och sen gick Mattias ner men jag låg kvar. Hon var trött men kunde inte riktigt komma till ro. "Lägg dig ner nu och försök sova, annars går jag också ner" sa jag. "Du ska gå ner" sa Freja. Jag gick ut och stängde dörren men stannade i trappen och väntade mig att strax höra hennes små fötter springa omkring där uppe. Men det var tyst... Jag gick ner och när jag efter en stund gick upp igen hittade jag en djupt sovande liten sötnos.
Vilket framsteg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar