23 april 2010

Vecka 36

Om ca 3 veckor är bäbisen klar! Men ca 5 veckor ska han stanna kvar i magen om han kan hålla sig tiden ut. Egentligen hoppas jag att han kommer lite tidigare, men det känns också lite stressigt att lämna över jobbet och packa BB-väskan och allt sånt där. Igår valde jag ut några små små kläder (som ändå kommer att vara för stora) som jag ska tvätta upp och ta med till BB. Spännande! Och ajajaj så nervöst!
.
Vi har fotat magen väldigt lite, så nu fotar jag själv :) Vecka 35+1
.
Igår var jag hos barnmorskan Hanna (som i vanliga fall jobbar på förlossningen) och hade både Mattias & Freja med mig. Hon mätte livmodern och vi fick lyssna på hjärtat. Bäbisen följer sin kurva i nederkant av normalspannet. Men det var läskigt att höra hur hjärtslagen sjönk när jag låg på rygg! Tyngden gör tydligen att syretillförseln stryps och hjärtslagen sjunker. Inatt sov jag så dåligt för jag försökte låta bli att ligga på rygg fast jag brukar växla mellan rygg och sidan.
.
Snart är det helg! Sol, loppis, lek, gympaskor till Freja, godis och soffmys står på schemat.
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar