05 april 2010

Påskhelg!

På Skärtorsdag var Freja påskkärring och på Ica Maxi träffade vi Nadja som också var på väg till Blåkulla. Freja fick en stort påskägg fyllt med godis! På kvällen lagade Mattias 3-rätters påskmiddag och vi hade mysigt!
.
.
På Långfredag badade vi i Holmsund med Signe, Emy, Ulrika, Frank & Erik. Det var härligt med bad i djungelpoolen och ute i kanibalgrytan :) På kvällen åt vi påskmiddag på 57:an och barnen fick påskägg och mössor. Freja åt russin och godis fast det bara var fredag! Tur att det bara är påsk en gång per år!
.
.
På påsklördag hade påskharen gömt påskägg till Freja. Hon fick sin efterlängtade DVD "Barbie och de 12 dansande prinsessorna" och naturgodis. Han hade även varit framme och gömt godisfyllda ägg till mig och Mattias :)
.
.
Mattias rakade av sig skägget...till min stora förtjusning! :) Sedan åt vi middag hos mamma och pappa innan det bar av till Scharinska på Elias 30-årsfest! Pyrets & RGs band hade sin första spelning och de var riktigt bra! Jag åkte hem till mamma och pappa efter 23, Mattias rumlade in kl 04 ;)
.
Dansbandskungen
.
Elias, Gustaf & Monica

Johnny Electric har jag för mig att de hette...
.
På påskdagen fick jag sova ut och sedan fick jag, mamma, pappa & Freja ner till Strömpilen där pappa fick äran att köpa en keps, en t-shirt och katten Jansson "crocks" till Freja :) Mattias var trött och låg mest i sängen...
På eftermiddagen slöt jag och Freja upp med Martina för att gå till Sandra och fika. På vägen dit stötte vi på Sofia som var hemma på påsklov, trevlig överaskning! Martina har också en bäbis in sin mage, men det syns inte än! I september ska hennes komma ut!
.
Martina & Sofia som just varit ute och tränat
.
Sandra hade påskfrilla ;)
.
Freja & Martina
.
Efter gofika hos Sandra blev det pizza/rullfalafel hos mamma och pappa innan vi åkte hem.
.
Idag, annandag påsk, blir det nog en sväng till Babyproffsen och sedan lek på nyöppnade Busplaneten med Leia, Malin & Jocke.

2 kommentarer:

  1. Kul att se kort på alla gamla medlemmar ;) Var bor sofia egentl?
    30-årsfesten såg kanon ut. Kram

    SvaraRadera
  2. Liff: Ja, synd att du inte var hemma du också! Sofia bor nånstans utanför tullarna ;) Kommer inte ihåg vad hon sa. Kram!

    SvaraRadera