27 april 2009

Sol & vår

Helgen var fylld av sol, värme, god mat och gallskrik!

Lördagen spenderades på Sofiehem med promenad i solen. Freja fick gå själv och hittade en massa intressanta stenar och gamla Festispaket efter vägen. Vi gick till Strömpilen och shoppade söta skor till henne. Hon hade väldigt trevligt på egna ben och blev skogstokig när hon skulle sitta i vagnen sen! När vi skulle hem var hon trött, grinig och väldigt oresonlig! Hon ville inte gå, inte sitta i vagnen och inte bli buren! Och där var jag ensam med vagnen och en gallskrikande unge som inte hade nån styrsel i kroppen men som ändå slingrade sig som en orm! Att bära henne och samtidigt styra vagnen i uppförsbacke var näst intill omöjligt! Efter att ha kämpat mig halvvägs satte jag mig i gräset (det blivande gräset) och lät henne ligga där och skrika av sig! Tillslut ringde jag sjuka mamma för att se om hon orkade komma och möta oss för att styra vagnen…och när jag pratade med henne somnade Freja i min famn! Vilken lättnad! :)

Frejas nya favvoskor!

På kvällen var Erik barnvakt åt Freja och kusinerna när Mattias bjöd mig på middag på Två Våningar! Mysigt att gå ut och äta! Freja gillade barnvakten och somnade sött efter välling och en saga. Jag & Mattias tog en öl på Rött efter middagen och hämtade sedan upp en sovande Freja.

På söndagen var jag och Freja hemma och lekte ute i solen! Hennes humör fortsatta att växla mellan härliga skratt och bus till tokskrik och trots! När Mattias kom hem från skivmässa, årsmöte i Green Devils och UFC-match på kvällen var jag ganska mör i både kropp och själ! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar